Summa sidvisningar

18 januari 2014

Minskad matlust

Den här veckan har jag tampats med en väldigt dålig matlust. Tur i oturen följer jag ett program, för på så sätt vet jag att jag borde få allt i mig. Men, men... Tre senaste dagarna har varit väldig proteintyngda, för jag får inte grönsakerna nerklämda. Det bara inte går! Så jag lever på kvarg, kyckling och malet kött, och ett äppel. Jag tvingar mig att äta varje gång. Och innan portionen ens är till hälften uppäten känner jag hur maten fastnar i halsen. På våren var det himmelrike att få käka en banan efter varje gym-pass, nu har jag inte sett en banan i min träningsväska på gud vet när.

Och så sätter nojan in; vad beror det på, vad kan jag göra annat, kan jag påverka på nåt sätt eller ska jag bara lugnt kasta mig tillbaka och tänka att det här är ju det som många bara drömmer om!

Nåja, nu ska jag försöka proppa i mig kvällsmålet, 250g kvarg och saftsoppa. Bären (200g) har jag skippat för länge sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar