Summa sidvisningar

20 augusti 2015

Nej håh håh...

Visste att det är länge sedan jag har skrivit här, men över 1½ år??! Nu måste jag skärpa mej...!

Så, tips och idéer på hur man lyckas hålla sig i liv på en blogg efterlyses! ;)

Måste väl dra en summering över det som hänt det senaste cirka två åren.... Tar det kort, för det har hänt en del. Massor! Och vid något tillfälle kanske jag skriver mer ingående om någon av de stora händelserna...? Jag vet att då det började hända som mest, ville jag inte skriva, jag kunde helt enkelt inte skriva, för att i stundens hetta skulle jag ha skrivit för mycket och det sku säkert (i det långa loppet) ha sårat mej själv mest...

Så med franska streck, en summering av mitt händelserika liv....

- skilsmässan blev ett faktum i april 2014

- fick min egna lilla lägenhet i maj! Älskar den!!!

- skilsmässan fick laga kraft i september 2014 (har fortfarande beslutet hängande på kylskåpet :D )

- från att ha varit 15/15 dagar-mamma blev jag på våren 2015 ensamstående, barnen var hos sin far på veckosluten. Detta pga att han flyttade till Hamina till sitt nya hus, nya sambo o nytt liv. Men jag är såååå glad å hans vägnar! Det finns många som inte riktigt vill tro mej då jag säger det, men tro mej, jag ÄR glad för att han har hittat kärleken, hittat nån han vill dela sitt liv tillsammans med och nån att bli gammal och gaggig med...! <3

- nya vindar från och med augusti detta år... Jag är nu veckoslutsmamma. Barnen bor hos sin far i Hamina och är hos mej största delen av veckosluten (så är planerna iaf). DETTA kommer jag att skriva mera om, för jag vet att jag har fått stämpeln "Dålig mamma" i pannan pga det här. Och det gör mej skitförbannad! Ingen sku ha höjt på ögonbrynen om det skulle ha varit tvärtom! Men nu finns det extremt många för-stå-sig-påare som inte vet ett smack om mitt liv (jo, finns även sådana som vet ett smack eller två om mitt liv) som ändå tar sig till ton o kommenterar mitt liv och mina val. Och jag skulle inte vilja säga att detta var ett "val" utan en flera månaders lång diskussion med barnens far och en reality check av mitt liv, och ENDAST med barnens bästa i tankarna! Nåja, nog om detta för den här gången....

- älskar mitt liv så som det är nu! ....och det är väl det som hela idén med sitt liv går ut på? Att älska det...? O det gör jag! ....alltid är det nån som blir förbannad pga det...and I love it!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar