Summa sidvisningar

13 januari 2014

Mat

Intressant hur mina tankar åter snurrar kring maten jag stoppar i mig: För lite/mycket kolhydrater, hur får jag i mig rätt mängd proteiner? Jag vet inte om det är tur eller nåt annat att jag har dietplanen sen förra våren. Tur kanske i det att jag annars skulle gå på en allt för lågprotein diet. För det är faktiskt helt otroligt hur mycket proteiner man måste stoppa i sig! Under en dag skall jag äta sammanlagt 750g kvarg, 240g kött (tillredda gram, rått 300g) och ytterligare äggulor och om jag tränar proteindrink direkt efter. Till på köpet skall jag få i mig ca 700g grönsaker, 200g bär, 1-2 äppel, (1 banan om det är träningsdag), 25g olivolja och 10g lecitin. Så kom inte och påstå att jag inte sku få äta, snarare är det ett rent arbete att få allt ner för mättnadskänslan är konstant...

Veckoslutet gick si så där dietmässigt, och träningsmässigt kan man väl säga att helt åt skogen. Promenader gjorde jag en per dag, men that's it. Dieten gick ut på att försöka klämma in proteiner och undvika kolhydrater, så jag vet att kaloriintaget blev för lågt. Säkerligen proteinintaget likaså, med risk för att fredagens träning och påföljande proteinsyntes gick om intet. Förvånande dock att jag undervek alltför många fallgropar i form av godis och chips. Men cidern smakade....

Men ny vecka, nya tager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar