Summa sidvisningar

9 januari 2014

Normalt eller ej?

Det är frågan. Och den frågan ställer jag mig om många saker, men just nu är det frågan om min inställning till kost och träning. 

Det är inget fel i att en människa vill röra på sig, se över sina matvanor och på det sättet gå ner i vikt, må bättre osv osv. Men då jag förra våren var manisk i min träning, är jag rädd för att det ska ske igen... Har åter gått till en strikt fitness diet och tränar minst 5 ggr/vecka. Helst stora tyngder med färre upprepningar och de stora muskelgrupperna är i fokus. Det jag är räddast för är att mina tankar snurrar ideligen kring tträningen och hur jag skall hinna göra det mesta jag kan göra under en dag. Jag har heller inga problem med att hålla dieten, totalt fokuserad på en proteinrik och lågkolhydrat diet. Fettsnål då det gäller de hårda fetterna, men olivolja och lecitin gör att jag får i mig de essentiella fettsyrorna. 
Det här har pågått i en vecka, så många tycker att det inte borde vara några problem med det, men dessa många är inte inne i mitt huvud o ser hur tvinnigt det kan vara ställvis under dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar